Aktuality

 Prišiel čas, kedy postupne zasadajú žiaci do svojich lavíc po dlhšej dobe. Môžeme vidieť a cítiť už dlhšie ako rok, že  žijeme a prežívame v neistote, v neustále sa meniacich podmienkach, v obavách a v strachu. Tým sa aj zabúda často, že žiaci počas dištančného vzdelávania môžu byť unavení, preťažení, bez potrebnej energie a entuziazmu. Keď žiaci pozasadajú do lavíc, nemali by sme zabudnúť na to, že počas izolácie vznikol u nich deficit sociálnych kontaktov, na vlastnej koži prežívali skúsenosti a situácie z vlastných domovov a rodín, že je to dlhý čas a iste sa udialo mnohé, čo žiakov ovplyvnilo, zmenilo a vracajú sa do školy určitým spôsobom nezaručené, neisté. Je dôležité vedieť, že títo žiaci budú potrebovať viac pozornosti, potrebu rozprávať sa, zdieľať, byť spolu so svojimi rovesníkmi, niektoré možno naopak budú utiahnutejšie a budú potrebovať viac času na spracovanie ďalších zmien a teda budú ovplyvnené nedisciplinovanosťou a len s veľmi malou pravdepodobnosťou sadnú plné elánu do lavíc a začnú získavať mnoho nedobehnutého učiva spojeného s tlakom na dosiahnutie najlepšieho výkonu. Je potrebné dať žiakom priestor na postupný nábeh do klasického režimu, pričom budete využívať skupinovú prácu k zefektívneniu, prebudeniu triednej dynamiky, naladenie sa na žiakov a žiakov medzi sebou. Poskytnite žiakom adaptačné obdobie, ktorého cieľom je postupný návrat k bežnému prezenčnému vyučovaniu, minimalizovanie vypätých situácií a vytvorenia bezpečného prostredia, kde sa žiaci budú tešiť.

Keď budú mať saturované svoje základné potreby bezpečia, pochopenia, prijatia, sociálneho zázemia, bude pre nich jednoduchšie naladiť sa aj na vyššie ciele, ako je prijímanie nových informácií a vzdelávanie sa, takže čas takto strávený určite nebude “stratený“ a rýchlo sa zúročí aj pri vyučovaní samotnom. Aktivity a ich formu je možné prispôsobiť veku žiakov, času, ktorý máme k dispozícii, dajú sa použiť či už na rannej komunite alebo triednických hodinách vybrať si nejakú časť, ideálne aj počas viacerých stretnutí.  

Chceli by sme Vás požiadať o obozretnosť voči deťom a ak badáte zmeny v správaní dieťaťa trvajúce aj po niekoľkých dňoch v škole (dieťa je, utiahnuté, smutné, ustráchané alebo naopak agresívne, zlostné, nesvoje...), Vaše pozorovanie konzultujte  s rodičom a neváhajte využiť naše služby Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Čadci. K zvládnutiu obdobia adaptácie po nástupe do škôl Vám ponúkame aj naše webináre pre žiakov a učiteľov.  

Môžete využiť aj tieto možnosti poradenstva, pomoci či podpory ako napríklad:

  • Anonymné e-mailové a chatové poradenstvo IPčko: ipcko.sk
  • E-mailové poradenstvo VÚDPAP: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
  • Krízová linka pomoci: 0800 500 333 (nonstop)
  • Linka dôvery Nezábudka: 0800 800 566 (nonstop)
  • Linka detskej istoty: online poradňa je na stránke: ldi.sk
  • E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
  • Užitočné linky:

https://www.krizovalinkapomoci.sk /

www.dusevnezdravie.sk

www.vudpap.sk

CPPPaP v Čadci pracuje v osobnom poskytovaní odbornej individuálnej psychologickej starostlivosti. Môžete nás kontaktovať ohľadom objednania žiadosti o odborné vyšetrenie, poradenstvo, terapiu, kariérové poradenstvo či online aktivity podľa Vašich potrieb.

Neváhajte nás kontaktovať, sme tu pre Vás.

E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Telefón: 0904 744 717
Online formulár: https://www.camip.sk/kontakt
 
Tešíme sa na Vás.

 

Ponúkame Vám Linky dôvery a odkazy, ktoré môžete v prípade potreby využiť:

  • Linka detskej istoty (nonstop) - 116 111
  • Linka detskej dôvery (pondelok - piatok od 14:00 do 20:00) - 0907 401 749
  • Liga za duševné zdravie (nonstop) - 0800 800 566
  • KORONAvírus rodičovská linka podpory -0800 242 333
  • Spoločná linka tiesňového volania - 112
  • Rýchla zdravotnícka pomoc - 155
  • Polícia - 158
  • Požiarnici - 150 
  • Mestská polícia - 159
  • Linka záchrany (lekárske rady ako v prípade núdze poskytnúť prvú pomoc) - 0850 111 313
  • Detská linka záchrany - 0800 123 232
  • Bezplatná nonstop linka pre ženy zažívajúce násilie - 0800 212 212
  • Telefonická krízová intervencia Modrý anjel, psychická prvá pomoc obetiam tragických udalostí - 0944 171 272
  • Nonstop linka prvej pomoci pre ľudí s pocitom beznádeje, zúfalstva - 055 622 2323
  • Linka pre krízové situácie a problémy v rodine - 055 644 11 55
  • Internetová linka dôvery pre mladých ľudí - https://ipcko.sk/
  • https://vudpap.sk/ako-hovorit-s-detmi-o-covid-19/
  • https://soundcloud.com/vudpap/ako-hovorit-s-detmi-o-koronaviruse?fbclid=IwAR0Vd20EvluRAe1iNjXUQSp7xwHlbnfnpYAivxdqzfnQd1BJIPdBMSenFns

Nezatvárajme oči pred domácim násilím ani v izolácii. Ak máte podozrenie, že vo Vašom okolí dochádza k domácemu násiliu alebo zanedbaniu starostlivosti, tu nájdete pre Vás užitočné kontakty pre zastavenie domáceho násilia.

 

leták2   na web leták1a  na web leták1b

Neschopnosť sústrediť sa a spracovať prenos informácií alebo spracovať zvukovú podobu hlásky sa odráža aj v posudzovaní školskej zrelosti. Nasledujúci článok sa zaoberá prejavmi pri problémoch v počúvaní a jeho jednotlivými znakmi, ktoré sa môžu u dieťaťa objavovať. 

https://eduworld.sk/cd/zanet-kollarova/3324/aj-problemy-s-pocuvanim-mozu-negativne-ovplyvnit-nastup-dietata-do-skoly  

child 2619902 1920